ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
To Μετρό αλλάζει τη Δυτική Αττική: Ίλιον-Αθήνα σε 15 λεπτά – Aνοικτό για επέκταση προς Αχαρνές
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, στο τέλος του 2022 θα υπάρχει η περιβαλλοντική αδειοδότηση ώστε να δημοπρατηθεί η κατασκευή τριών νέων σταθμών, Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος, στη Γραμμή 2.
Από τις πληροφορίες που γνωρίζουμε, το συγκεκριμένο έργο θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς που θα συνδέονται μεταξύ τους με 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής. Ο πρώτος εξ αυτών θα βρίσκεται στην Παλατιανή, επί της οδού Θηβών, ο δεύτερος στο Ίλιον στην οδό Ελαιών και ο τρίτος στα σύνορα Ιλίου και Καματερού, στην Αγίου Νικολάου. Με αυτόν τον τρόπο, η ολοκλήρωση του έργου θα σημαίνει πως θα μπορεί κάποιος να μεταβεί στο κέντρο της Αθήνας από το Σταθμό του Αγίου Νικολάου μέσα σε χρόνο περίπου 15 λεπτών. Επομένως, είναι πολύ πιθανό τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές τις επόμενης χρονιάς, με την ολοκλήρωση τους να υπολογίζεται στα 4 περίπου χρόνια. Επίσης, σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως δεν έχει αποκλειστεί – προς το παρόν – η μελλοντική επέκταση της Γραμμής 2 προς Άνω Λιόσια και Μενίδι.
Αστικές Αναπλάσεις μεγάλης έκτασης για τη Γραμμή 4
Στη σημαντική αύξηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που θα επιφέρει η Γραμμή 4 του Μετρό, το ευρύτατο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και τις δενδροφυτεύσεις που προβλέπει το Μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην εκπομπή «Πρωινοί Τύποι» του ΑΝΤ1. Όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης είναι η πρώτη φορά που υπογράφεται Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου και ενός Δήμου για ένα τόσο σημαντικό έργο υποδομής.
«Αυξάνουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς θα προχωρήσουμε σε 3.000 δενδροφυτεύσεις και αστικές αναπλάσεις σε συνολική επιφάνεια 85.000 τ.μ.» ανέφερε, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Στόχος μας είναι να “πρασινίσουμε” τον Δήμο της Αθήνας αλλά και τους τέσσερις δήμους από τους οποίους θα διέρχεται η Γραμμή 4 του Μετρό».
Εξήγησε για ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής προϋπολογισμού 1,2δισ. ευρώ που, εκτός των άλλων, θα οδηγήσει και στο «άνοιγμα» έως 10.000 νέων θέσεων εργασίας.
Η Γραμμή 4 θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή, μία διαδρομή που θα καλύπτεται σε 17 λεπτά. Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών, «οι σταθμοί στο κέντρο της Αθήνας θα πυκνώσουν και οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο θα μειωθούν καθώς θα βγουν από τους δρόμους 53.000 οχήματα».
Απαντώντας στις ανησυχίες για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση κατά την κατασκευή της Γραμμής 4, ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η εκτέλεση του έργου «με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, τη μικρότερη δυνατή όχληση και την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση στην καθημερινότητα των πολιτών».
«Προβλέψαμε τις μικρότερες δυνατές παρεμβάσεις και κάνουμε τις κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να μην επιβαρύνουμε το κέντρο της Αθήνας. Αντιμετωπίζουμε από τώρα το ζήτημα του κυκλοφοριακού που θα προκύψει» σημείωσε. Ερωτηθείς για τον Σταθμό στα Εξαρχείων ο υφυπουργός Υποδομών ήταν ξεκάθαρος τονίζοντας ότι θα στηθεί και εκεί εργοτάξιο.
Τόνισε με έμφαση ο κ. Καραγιάννης ότι «δεν θα επιτρέψουμε τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν, με περιοχές που αρνήθηκαν να γίνουν σταθμοί του Μετρό και μετά το μετάνιωσαν! Οπότε δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην κατασκευαστεί ο σταθμός στα Εξάρχεια!».
Στον Πειραιά το καλοκαίρι το Μετρό
Ξετυλίγοντας τον χάρτη των σημαντικών συγκοινωνιακών υποδομών που αναπτύσσονται στο Λεκανοπέδιο, ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στη Γραμμή 3 του Μετρό η επέκταση της οποίας ολοκληρώνεται με την παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών το καλοκαίρι.
Όπως υπογράμμισε, «εντός του καλοκαιριού η διαδρομή Αεροδρόμιο-Πειραιάς θα γίνεται σε 50 λεπτά καθώς θα παραδοθούν σε λειτουργία οι σταθμοί, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς». Άλλωστε, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχει φτάσει ήδη το Τραμ, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά αρκετοί πολίτες για τις μετακινήσεις τους.
carnmotor.gr